Brev:
Svær tilvænning til skemad
26. december 2008
Alder:
6 mdr.
Svær tilvænning til skemad
Kære Helen.
Ja, så er vi tilbage igen.... Bille er nu 6½ mdr. Vi opgav sutteflasken og besluttede at holde en lille pause fra det hele i halvanden uge.
Bagefter fokuserer vi på skemad og drikkelse af kop i stedet ved siden af amning.
Vi startede med risgrød uden smag, men med lidt frugtmos fra glas. Dette fik han kun om aftenen mens han sad ved én af os.
Vi er nu efter 3 uger gået videre til 3 gange om dagen fordi det går uendelig langsomt. Han er interesseret nok i det, men efter kun et par tsk. gider han ikke mere. Vi har forsøgt med hjemmelavet grønsagsmos, og på glas.
Han får agurk, gulerod, melon, og riskager som han hygger sig med. Hen elsker vand fra kop som han selv gerne vil styre og hjælper også gerne selv med at putte skeen i munden.
Det hele ser meget godt ud, men han spiser stadig ikke nok til at blive mæt og få en god nats søvn. Han er begyndt at tabe sig en smule (-ikke alamerende). Han vågner stadig ca hver time om natten for at spise.
Om dagen har vi stor glæde af, at sætte ham op i barnevognen indtil han sover hvor han så godt kan tage en lur på 1-1½ time....
Det hele ser faktisk meget mere positivt ud når man ser bort fra han ikke sover og ikke spiser så meget ud over amningen.
Skal vi bare blive ved med at være tålmodige? Det er 3-4 uger siden vi startede hvis man ser bort fra de 2 uger og pausen på 1½ uge. Er det normalt tilvænningen er så langsomt?
Det skal også lige siges, at han fik 2 tænder for et par uger siden?
Han er altid glad og veltilpas og græder sjældent.
Vil vel egentlig bare høre alt er godt og det nok skal komme snart.
Med venlig hilsen en meget træt mor